האמריקנים אישרו: 'חץ 3' תימכר לגרמניה בעסקת ענק

קובי פינקלר No Comments on האמריקנים אישרו: 'חץ 3' תימכר לגרמניה בעסקת ענק

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה, כי ממשל ביידן אישר את הסכם המכירה של מערכת ההגנה "חץ 3" הישראלית לגרמניה. החוזה בין המדינות עומד על כ-14 מיליארד שקלים וצפוי להיחתם בין המדינות לקראת חודש נובמבר

צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון, יואב גלנט, מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד קיבלו הלילה (חמישי) הודעה ממחלקת המדינה האמריקנית על החלטת הממשל לאשר את עסקת הענק עם גרמניה לרכישת מערכת ההגנה מטילים ‘חץ 3’.

מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, הינה מערכת ההגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

בעקבות אישור הממשל האמריקני, יתכנסו בכירי משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה לטקס חתימה על מכתב התחייבות להתנעת העסקה. ההתחייבות בהיקף של 600 מליון דולר תאפשר תחילת עבודה מיידית על הפרויקט. כלל פרטי החוזה סוכמו בין משרד ההגנה הגרמני ומשרד הביטחון הישראלי ומוגשים לאישור סופי של הממשל הגרמני ובית המחוקקים, חתימה על החוזה המלא צפוייה לקראת נובמבר 2023.

את המו״מ להסכם המכירה מוביל ראש מנהלת חומה במפא״ת משה פתאל, יחד עם מנכ״ל התעשייה האווירית בועז לוי, וראש פרוייקט חץ 3 לגרמניה מהצד הגרמני, קולונל קרסטן קופר.

"חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. המיירט בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה, יכולת שהופכת אותו למיירט הטוב מסוגו בעולם. עיקרון הפעולה של 'חץ 3' מבוסס על פגיעה פיזית ישירה במטרה (HIT TO KILL) התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומערך הגילוי המכ"מי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית- 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'. חברת STARK Aerospace האמריקאנית, שבבעלות התעשייה האווירית, הינה הקבלן הראשי בארה"ב.

שר הביטחון, יואב גלנט: "האישור האמריקני שהתקבל הלילה, למכירת מערכת היירוט ״חץ 3״, מהווה הבעת אמון ביכולותיהן יוצאות-הדופן של התעשיות הביטחוניות בישראל. מדובר בהחלטה משמעותית שתסייע לבניין כוחה הטכנולוגי והכלכלי של ישראל. בעיניו של כל יהודי יש משמעות מיוחדת לכך שגרמניה מסתייעת להגנתה במדינת ישראל. אנו גאים ביכולתינו לבצע את עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות התעשיות הישראליות. זוהי הזדמנות להביע תודה והערכה לאנשי התעשייה הישראלית, המהנדסות והמהנדסים של התעשייה האווירית, אשר בזכות היצירתיות והכישרון שלהם, התעשייה האווירית ומערכת הביטחון שוברות שיאים נוספים. מערכת חץ 3, היא מערכת פורצת דרך, המתקדמת מסוגה בעולם, והיא מהווה מכפיל כוח במאמץ ההגנה האווירית בישראל. ובקרוב גם באירופה. שיתוף הפעולה עם הממשל האמריקאי היווה מרכיב חשוב לכל אורך תהליך הפיתוח של המערכת וקידומה של עסקת הענק. זו הוכחה נוספת לעוצמת הקשרים הביטחוניים בין ישראל וארה״ב, אני מודה לידידי, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, על חלקה המרכזי של ארה״ב בתהליך זה".

צילום: אלעד מלכה
video
play-sharp-fill

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: ״מדובר בהסכם היסטורי בעל משמעויות מרחיקות לכת. העסקה מהווה נדבך נוסף בחיזוק היחסים האסטרטגיים- הביטחוניים בין ישראל לגרמניה והכרה באיכות התעשייה הביטחונית- הישראלית. עסקת היצוא הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה תזניק לשיא חדש את היצוא הביטחוני הישראלי, שרק בשנה החולפת רשם שיא של 12.5 מיליארד דולר. היא תייצר מאות מקומות עבודה חדשים ותביא תנופה נוספת לתעשיות הביטחוניות. עסקת 'חץ 3' מבצרת עוד יותר את הברית העמוקה עם ארה"ב, גם ברמה האסטרטגית, גם ברמה המדינית-ביטחונית מול שותפינו בפנטגון, במחלקת המדינה ובסוכנות להגנה מטילים (MDA) וגם בשיתוף הפעולה התעשייתי, שכן מרכיבי המערכת שמיוצרים עבור ישראל כיום בארה״ב ייוצרו בארה"ב גם עבור הגרמנים״.

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד: "האישור האמריקאי הינו אבן דרך משמעותית במערכת היחסים האסטרטגית בין מדינת ישראל לארה״ב בתחום ההגנה מטילים. מיזם משותף, עם ארה״ב, של מערכת ההגנה המתקדמת חץ 3 מחזק את שותפות ההגנה עם גרמניה ומרחיבה לתחומים חדשים. שיתוף פעולה זה מחזק את החוסן הלאומי של מדינת ישראל במגוון רבדים וייצר הזדמנויות חדשות בד בבד עם שימור העליונות הטכנולוגית-ביטחונית והיתרון האיכותי של מדינת ישראל״.



0 תגובות